יחסי ציבור – כלי להעברת מסרים בתקשורת

כדי להפיק תועלת מקמפיין יחסי ציבור, צריך תחילה להבין מה זה אומר. יחסי ציבור הם חלק מתוך מעגל שיווקי שנועד להגדיל לנו את מאגר הלקוחות, בעיקר על פן העברת מסרים ומיתוג בתקשורת על ידי פניה לעיתונאים משלל התחומים (פרינט, ווב ומדיות הרדיו והטלוויזיה).

פעילות השיווק היא לטווח ארוך, והיא נשענת בעיקר על כמה אנחנו רלוונטיים ומעניינים את הציבור ברגע זה, מבחינת אקטואליה. צריך לבחון מי הם קהל הקוראים/צופים/מאזינים שלנו? באילו מדורים כדאי לנו לקחת חלק בכתבות? אילו מדיות הם פריים טיים או מובילות דעה, מי הכתב/ת? מהו סגנון הכתיבה שלהם? הכנת מאגר טקסטים מראש בנושאים שונים, על מנת למקסם כתבות מראש. מדי פעם תצטרכו להתאים את עצמכם לתקשורת שבסופו של דבר היא קובעת את השיח הציבורי, לכן חשוב להיות גמישים ולשתף פעולה עם כתבות שלא תכננתם.

יחסי ציבור זו הדרך הכי אורגנית להגיע ללקוחות שלכם ולהשמיע להם את הסיפורים המעניינים של היום. בניגוד לפעולות שיווק אחרות שצריך לממן מודעות או כתבות שיווק, זו פעילות שלא מחליפים בה כסף, אלא תוכן ענייני ולכן היא אובייקטיבית ונשענת רק על מה שמעניין את הציבור היום בכותרות. התשלום הוא אך ורק ליועץ התקשורת על פעילותו וקשריו עם עיתונאים בתחום בו הוא מתמחה. כמובן שבמקביל ניתן לקדם ברשתות החברתיות, בגוגל או פרסום שלטי חוצות, פרסום באתרי החדשות, אך דעו שהעלויות הן גדולות מאוד, מה שהופך את פעילות היח"צ למאוד כדאית כלכלית וממוקדת מבחינה אסטרטגית.

להמשך ייעוץ פנו אלי ל-0545909160

שירי הרצברג, יחסי ציבור שמלווים אתכם!

אודות המחבר

Shiri Herzberg

אשת יחסי ציבור לתחומי הלייף סטייל וטכנולוגיה מזה עשור. טיפול שוטף במדיה התקשורתית; תכניות בטלוויזיה, תכניות רדיו, אתרי אינטרנט ועיתונות לסוגיה יומית, שבועון או ירחון.