שאלות נפוצות

אנחנו יודעים שיש לך שאלות בנוגע ליחסי ציבור. לכן קיבצנו את הנפוצות ביותר מביניהן והשבנו בצורה מפורטת.

פרסום נקנה בתשלום תמורת שטח ותוכן באחת המדיות (כתובה, אינטרנטית, רדיו או טלוויזיה). בפרסום למפרסם יש אפשרות לשלוט בתוכן ועיצובו תמורת סכומים הנעים בין 6,000-100,000 למודעה לעומת זאת יחסי ציבור זה לא תוכן ממומן, אלא אורגני מתוך כוונה של עיתונאי/ית לכתוב כתבה בו יוכל בית העסק להשתלב, אך לא תהיה לו היכולת לדעת מה יהיה התוכן ואיך יראה. מבחינה שיווקית יהיה יותר חכם להשקיע בתוכן אורגני לא ממומן, אמין יותר ולא משוחד כיוון שלא שולם תמורתו סכום כלשהו. הצרכנים היום מזהים מניפולציות ומסתמכים על העיתונאי שמטרתו לחשוף את האמת גם אם היא לא הכי יפה. 

קמפיין יחסי ציבור נע בין מינימום 3 חודשים ויכול להיות ללא הגבלה תלוי מה אתם משווקים ועד כמה אתם יכולים להישאר רלוונטיים ולהתחדש כל פעם מחדש. יש קמפיינים שמציעים כל פעם שירות אחר תחת אותה כותרת למשל חברת אפל שיש לה הרבה מוצרים וכל פעם מתחדשת במודל חדש ולכן אפל זו חברה שמייצרת כותרות על השנה. ככל שתהיו יותר יצירתיים ותדעו לשחק עם עונות השנה, חגים, אירועים שהתקשורת אוהבת לסקר תוכלו לספק כותרות כל השנה. אם יש לכם מוצר בהשקה לרוב צריך מינימום 3 חודשים להחדיר מוצר לתודעת הציבור ועד חצי שנה תלוי בכם ובמידת ההתעניינות של התקשורת במוצר. 

אם תהיתם איך אתם מכירים מותגים מסוימים כל כך טוב זה כנראה בגלל שהחברות משקיעות הרבה זמן ומחשבה איך להיות עדכניים ולהישאר בכותרות. השוק מאוד תחרותי והחברות מבינות שאין להן ברירה להשקיע ביח"צ. התועלת רבה מאוד, ראשית יחסי ציבור זה מיתוג. מיתוג נכון ישים אתכם על המפה כחברה או מותג מצליח שכל רוצה וצריך. כתבה חיובית יש השפעה על הצרכנים שלנו ממי יקנו מוצר או שירות. אין צרכן שלא עורך בדיקה יסודית בגוגל ובודק מה כתבו על מוצרים, אנשים, חברות לפני קבלת החלטה. כפי שהתקשורת בונה היא גם באותה מידה יכולה להיות הרסנית ולפעמים קורים משברים תקשורתיים שאיש היח"צ אמור להתמודד אתם ולנסות ליצור ספינים ולתקן תדמית שנפגעה בעיני התקשורת. כשאתם מחליטים לצאת בקמפיין יח"צ היו בטוחים בעצמכם ובמוצר שלכם, ערכו בדיקות, מחקרים וסקרים שיתמכו בעמדה שלכם בעת משבר זה יכול להציל אתכם. 

כמה כתבות יפרסמו לי בחודש עבודה? נראה שזו שאלה שוחזרת על עצמה כל פעם מחדש. כיוון שהלקוח משקיע ממיטב זמנו וכספו הוא רוצה לדעת מה יקבל בתמורה. לצערי אף איש או אשת יח"צ לא יכולים לדעת מראש כמה כתבות יתפרסמו, איפה יתפרסמו ובאיזה תדירות. מדוע? מכיוון שיחסי ציבור זה לא פרסום! איש או אשת היח"צ תלויים בכתבים או עורכים של התקשורת שהם היחידים שיכולים להחליט אם כתבה כזו או אחרת תתאים להם. התקשורת נשענת על אקטואליה ולכן בזמנים מסוימים התקשורת תחפש לכתוב על נושא אחד קצת יותר מהרגיל ותקופות אחרות קצת פחות. אבל בשביל להיות רלוונטים גם בזמנים אקטואליים ופחות צריך להחזיק איש יח"צ שיודע לנצל מומנטום ולדחוף אייטמים בשם הלקוח. העובדה שלאנשי יח"צ יש קשרים טובים עם עיתונאים עוזרת לקדם אתכם בכל רגע נתון. לכן הימנעו מהבטחות שווא של פרסום מידי או הבטחה להשתתף בתכנית או כתבה ספציפית עוד לפני שזה עבר את אישור העורכים. הבטחות לא ממומשות פוגעות בתדמית של איש או אשת היח"צ וגורמות לחוסר תיאום ציפיות. לאורך זמן תוכלו כבעלי עסק לראות ולהעריך אם אכן קמפיין יחסי ציבור עובד לכם ושווה להמשיך. 

יש נטייה לחשוב שריאיון טלוויזיוני יביא לנו יותר לקוחות. נכון אין ספק שכתבה בתכנית פריים טיים תביא תוצאות, אך לא מספיק להישען על המחשבה שכתבה אחת בתכנית מסוימת תביא לנו את הפרסום. לציבור יש זיכרון מאוד קצר ולכן יש צורך להשתמש בכל כלי התקשורת על מנת להפיץ את המידע שאנחנו מעוניינים להעביר לקהל היעד שלנו. יש ציבור גדול שלא צופה בתכניות טלוויזיה ומעדיף עיתונים או לקבל מידע חדשותי באתרי האינטרנט. לכן השתמשו בכל הכלים שיש לתקשורת להציע כל כתבה קטנה או גדולה תשרת אתכם לטווח הארוך.

אנו תמיד זמינים כדי לעזור לך. כל שאלה, אנחנו כאן כדי להשיב לבקשתך.