יחסי ציבור – כך תתכוננו ל-2019

יחסי ציבור, הוא אחד הערוצים שיבנו וישמרו על המותג שלכם רלוונטי ועדכני. הרלוונטיות היא הכרחית ליצירת שיח והעברת מסרים להמונים באמצעות כלי התקשורת שנגישים אליכם, בין אם זה ברשת או בתכניות אקטואליה כמו ברדיו ובטלוויזיה.


אז איך מתכננים את השנה שלכם?

  1. פתחו יומן ובדקו אילו ימים הם מיוחדים ורלוונטיים עבורכם: חגים ומועדים, אירועי תרבות, אירועים מדיניים, אירועים כלכליים או אירועים אישיים – כל אלו עשויים להיות פלטפורמה לקידום הפעילות שלכם בתקשורת.
  2. ערכו תכנית עבודה שנתית בהם מצוינים תאריכים אלו והמשימות הנלוות לכך (גאנט).
  3. התאימו נושא לתאריך וצאו לדרך עם טקסט לפחות 500 מלה. תהיו אקטואליים, לא מעניין את התקשורת מה היה לפני שנה. מה שמעניין זה מה התחדש בפעילות שלכם ומה היתרונות שלכם על פני האחרים.
  4. זכרו! היתרונות שלכם הם לא בהכרח הבידול שלכם. זה לא מעניין את התקשורת אם אתם מחשיבים את עצמכם "אמינים". כשאתם באים לבחור בידול תבדקו את המתחרים שלכם, איפה הם מופיעים? (קטעי עיתונות, אתרי חדשות או תכניות אקטואליה); זה יסייע לכם להבין מהם המדורים רלוונטיים, מה מעניין את כתבי ועורכי המדורים, מה הסגנון שלהם? (למשל כתיבה חיובית או שלילית? אם הכתב/ת נוטה לכתיבה ביקורתית ושלילית לא רצוי לעשות פניה להשתתפות בכתבה תחת כתב ידם).
  5. שיעורי בית: קריאה, קריאה וקריאה!! אם צריך תעשו מנוי ל-3 חודשים לכל העיתונים והאתרים הפופולאריים, תלמדו את התקשורת, מי כותב מה, מי מנחה תכניות רלוונטיות. ידע במקרה הזה הוא כוח.
  6. מלבד מלל אל תשכחו תמונות טובות. תשקיעו בצלם מקצועי. צילומים איכותיים יבליטו אתכם וישרתו אתכם בהעברת המסר לקהל היעד שלכם.
  7. בתקשורת יש מקום לכולם, דעות, ביקורות בהתייחסות לאקטואליה. תעמדו מאחורי המסר שלכם בצורה אחידה ועקבית.
  8. תתכוננו בבית לפני ריאיון בטלוויזיה מול מצלמה. תכינו את עצמכם לסיטואציה בה אתם מרואיינים, כיצד תענו, כיצד תעבירו נושא באלגנטיות במידה ואינכם רוצים לענות על שאלה.
  9. זכרו להתלבש בהתאם, להופעה שלכם יש השפעה ישירה על המסר שלכם. בלי נצנצים ותכשיטים מסיחי דעת.
  10. והטיפ הכי חשוב! תמיד יש יועצי תקשורת שידריכו אתכם איך להתנהל מ-א' עד ת' מול כתבים ולא ליפול בדרך. כי יחסי ציבור לא עושים לבד!

לפניות התקשרו 0545909160 נשמח לעזור לכם לקדם את עצמכם בתקשורת.

אודות המחבר

Shiri Herzberg

אשת יחסי ציבור לתחומי הלייף סטייל וטכנולוגיה מזה עשור. טיפול שוטף במדיה התקשורתית; תכניות בטלוויזיה, תכניות רדיו, אתרי אינטרנט ועיתונות לסוגיה יומית, שבועון או ירחון.