מתי זה זמן טוב להתחיל?

סיימתם תהליך ארוך של מיתוג, אתם מחפשים להכניס מוצר או שירות חדש לשוק ולתודעת הציבור, הצינור שכנראה יהיה הכי אפקטיבי ויעביר את המסר שלכם הם כלי התקשורת. לא לכולנו יש תקציב ענק שיכול לספק לנו פרסומות בטלוויזיה ושלטי חוצות ברחבי הארץ, לכן כלי התקשורת הוא ערוץ רחב ונגיש המאפשר לכם להיכנס ללא עלות על בסיס עניין "בעל ערך חדשותי".

בשביל קמפיין יח"צ טוב חייבים להיות ממוקדים, להבין את הערך החדשותי, מתי להתחיל, מה חדש, מי הם המתחרים שלכם, למה רלוונטי עכשיו לדבר על נושא מסוים, מה אתם נותנים לציבור בידיעה בעיתונות או בתכנית אירוח. לתקשורת חייבים להגיע מוכנים, חייבים להיות בפרונט, לדעת להתראיין; מה לומר והכי חשוב מה לא לומר, לעבוד על כריזמה, מה ללבוש, להקדים ולעבוד על נטוורקינג עם עיתונאים בכל פעם שאתם מתראיינים, אם תעבדו נכון אתם בדרך הנכונה. רושם ראשוני זה הכל, אם התקשורת תזכור אתכם לטובה אתם תוזמנו להתראיין כאורחים קבועים.

זמן טוב להתחיל בקמפיין יחסי ציבור, זה זמן השקת מוצר או שירות, זמן רלוונטי לאותו מוצר שיעודד צרכנים לרכוש אותו.  אם אתם בעלי עסק לבגדי ים רצוי שבתחילת מרץ תתחילו לעבוד על קמפיין יח"צ לבגדי ים או לחילופין אם אתם בעלי גלידריה שרוצים לקדם את הגלידות לקראת עונת הקיץ.

ערך חדשותי, יכול להיות ידיעה על השקת מוצר או שירות חדש, או מוצר/שירות קיים שעליו פתחו ערוצי התקשורת שיח ומזמין אתכם להשתלב בשיח בכל הרשתות אם רק תדעו לנצל הזדמנויות. רצוי לפתוח יומן ולתכנן את השיווק שלכם על-פי אירועים רלוונטיים כמו "יום האישה הבינלאומי", יום העצמאות", חגים וכן הלאה.

מי הם המתחרים שלכם, אולי אחד הסקרים הכי חשובים שתערכו לעצמכם. ראו איך אתם שונים, מה הערך המוסף שלכם, למה אתם תופיעו בכותרות. יצירתיות תעזור לכם להשתלב ראשונים בתקשורת.

היו מוכנים להתראיין, בחרו דובר קבוע, כריזמטי, הכינו את עצמכם לקראת הריאיון, אל תפעלו בספונטניות, בחרו את המילים המדויקות שיעבירו את המסר לקהל היעד, אל תיתנו למראיין להסית אתכם מהנושא, לפעמים שיחות חולין מצוטטות בתקשורת ואין דרך אחורה לעשות Delete.

חשוב, שימו לב למה אתם לובשים, בחרו נכון עם איזה בגד להתראיין, מה אתם רוצים לשדר? רצינות או אופנתיות, מה יעזור לכם לקדם את העסק שלכם. טיפ חשוב שאני יכולה לתת לכם, זה לא לעלות לשידור בטלוויזיה עם בגדים מנצנצים שמחזירים אור, זה יפריע לצופה, בחרו בגד עם צבע אחיד, רצוי אם יש לכם אפשרות לבדוק בגוגל איך נראה האולפן, מה גוון הרקע על מנת שתבלטו בעת שידור.

זכרו אתם לאו דווקא באים להופעת אורח חד פעמי, שוחחו עם מי שמסביבכם; עיתונאים, מפיקים, עורכים הם יזכרו אתכם לטובה.

אודות המחבר

Shiri Herzberg

אשת יחסי ציבור לתחומי הלייף סטייל וטכנולוגיה מזה עשור. טיפול שוטף במדיה התקשורתית; תכניות בטלוויזיה, תכניות רדיו, אתרי אינטרנט ועיתונות לסוגיה יומית, שבועון או ירחון.