כאשר מחליטים להיכנס לזירת התקשורת ולתת למשרד יח"צ להוביל אתכם קדימה רצוי שתגיעו מוכנים כאשר בידכם אתר שניתן למצוא אותו ברשת האינטרנט, רשתות חברתיות, תמונות ופרטי התקשרות. היום רוב החיפושים נעשים באינטרנט וגוגל הוא כלי מספר אחד שיביא לכם לקוחות באופן אורגני או ממומן.

לא מעט פעמים אני נתקלת בלקוחות שאינם יודעים מה זה בעצם יחסי ציבור, אז בדקו אם הגעתם לאיש המקצוע הנכון שמתעסק בתחום שאותו אתם רוצים לקדם. לכל משרד יח"צ תחומי התמחות שונים. ישנם גם הרבה לקוחות שפגשתי שהם כבר עבדו עם משרד יח"צ בעבר ולא יצאו מרוצים והם באים מנקודת מוצא מאוד שלילית בגלל שאותו משרד לא נתן לו מענה אמיתי ועכשיו הם באים בניסיון שני לקדם עצמם כיוון שהם יודעים שאין תחליף על יחסי ציבור במדיה התקשורתית ומקווים ליפול על משרד שישאיר אותם עם תוצאות חיוביות. אם אתם מרגישים ככה, אתם לא לבד! ישנם משרדים שיבואו ויבטיחו לכם הכל ויאכזבו אתכם, אם זאת זו אינה הנורמה בתחום היחסי ציבור. במרבית הפעמים יש פער בתקשורת בין משרד ללקוח, אם התקשורת לא תעבור חלק בין הצדדים גם היח"צ יינזק.  חשוב כשאתם באים במגע עם משרד, לשים לב לאילו שאלות המשרד שואל אתכם ואיך הוא מציע לקדם אתכם תקשורתית. אם המשרד רק מתרברב עם שמות של לקוחות גדולים העצה שלי המשיכו הלאה, רושם הוא הכל.

 

בבחירת משרדי יחסי ציבור אתן לכם עשר טיפים שבתקווה יעזרו לכם בבחירה

  1. מה אתם מחפשים? משרד גדול או משרד בוטיק עם יחס אישי.
  2. מי יעבוד מולכם ביום יום?

 

 

  1. מה התקציב שלכם לקמפיין יחסי ציבור?
  2. האם יש המלצות על המשרד? שווה לחפש בגוגל מידע חיובי או שלילי על המשרד או על הבעלים.
  3. ההמלצה הכי טובה שתקבלו היא כנראה מפה לאוזן מאדם שאתם סומכים עליו.
  4. היו ממוקדים איפה אתם רוצים להיות בתקשורת.
  5. עם אילו כלי תקשורת עובדים המשרדים.
  6. פנו זמן, יחסי ציבור דורשים מכם גם לעבוד, לכתוב מאמרים, להגיע לראיונות טלוויזיה או רדיו.
  7. האם משרד יחסי ציבור מלווה אתכם לתכניות? מדריך אתכם, מקשיב, מדבר אתכם. לכל אחד יש סגנון עבודה שונה, יש לקוחות שאוהבים שמחזיקים להם את היד ויש כאלה עצמאים שמעדיפים את השקט שלהם ולהתמודד עם התקשורת לבד.
  8. האם אתם מתחברים ליועץ התקשורת, הקשיבו לאינטואיציות שלכם, על התקשורת להיות טובה ונעימה בשביל להשיג תוצאות.

 

בהצלחה!

 

אודות המחבר

Shiri Herzberg

אשת יחסי ציבור לתחומי הלייף סטייל וטכנולוגיה מזה עשור. טיפול שוטף במדיה התקשורתית; תכניות בטלוויזיה, תכניות רדיו, אתרי אינטרנט ועיתונות לסוגיה יומית, שבועון או ירחון.